שיח בין-דתי


נציגות יעקב הצדיק מראשית ימיה גילתה עניין רב בשיח הבין-דתי במיוחד עם העם היהודי. אכן, תמיד היו בקהילותינו חברים שהם בו בזמן ילדי הכנסייה וצאצאי עם ישראל; בנוסף לכך, רוב המאמינים שלנו חיים, לומדים ועובדים בסביבה יהודית דוברת עברית. לכן אנו חשים צורך לבנות גשרים בין קהילותינו לבין החברה היהודית, בזוכרנו כי שני עולמות אלה היו נפרדים אחד מהשני, באופן קיצוני, לאורך ההיסטוריה.

הקהילות הקטנות שלנו פתוחות לכולם ומסבירות פנים. קבוצות נוצריות מכל העולם פוקדות אותנו, משתתפות בתפילותינו ומעוניינות לשמוע על חווייתנו כמיעוט קתולי שחי במדינת ישראל. מזמן לזמן אנו מקבלים קבוצות מודרכות של יהודים ישראלים המבקרים אצלנו מתוך רצון לגלות - פעם ראשונה בחייהם, לעתים קרובות – מי הם הנוצרים, לשאול שאלות על מוסד הכנסייה בעולם, על המנהגים הנוצריים ועל חווייתנו כקתולים דוברי עברית בישראל.

נציגותנו מעורבת במספר יוזמות במסגרת השיח הבין-דתי:

בירושלים, מאז 2015, נוצר שיתוף פעולה ידידותי ועמוק עם "קהילת ציון", כולל ערבי לימוד משותף של פרשיות התורה על בסיס חודשי, וגמילות חסדים בין-דתית בהשתתפות שותפים מוסלמים.

בית רחל אמנו, בירושלים, הוא מקום של שיתוף פעולה בין-דתי פורה, בזכות נוכחותם של מתנדבים רבים הבאים מארגונים שונים, ומקדישים מזמנם למען ילדי המהגרים.

קהילת באר שבע גילתה לאחרונה ייעוד בין-דתי והיא תורמת באופן פעיל להתפתחות הדו-שיח בדרום המדינה. כוהן קהילת באר שבע פעיל למדי בפאנלים ובאירועים בין-דתיים, אשר חלקם מאורגנים בבתי ספר.

השיח הבין-דתי מתחיל לעניין, באופן הדרגתי, את הדור הצעיר בקהילותינו. מאז 2018, כמה צעירים מקבוצת הנוער "פרח המדבר" משתתפים בוועידה הדו-שנתית לקידום מנהיגות בשיח בין יהודים לקתולים, וועידה שמאורגנת על ידי הוותיקן יחד עם ארגונים יהודיים עולמיים.



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel