העבודה הפסטורלית של נציגות יעקב הצדיק


שליחותה של נציגות יעקב הצדיק הוא לשרת את הקתולים דוברי העברית והרוסית בישראל. לנציגות שבע קהילות, חמש דוברות עברית (ירושלים, יפו, באר שבע, חיפה וטבריה) ושתיים דוברות רוסית (חיפה ולטרון). את הקהילות הללו משרתת קבוצה של כוהנים שמנסים, למול אתגרים רבים, לקבץ את המאמינים הפזורים ברחבי הארץ לכדי קהילות קתוליות תומכות ומכילות. פעמיים בשנה, הנציגות מארגנת "יום קהילות" שבו כל המאמינים מוזמנים להתאסף, להתפלל יחדיו, להשתתף במגוון פעילויות ולחזק את הקשרים ביניהם.

חלק נכבד מפעילותנו מוקדש לילידים ולצעירים של נציגות יעקב הצדיק. יש לציין שפעילותנו מיועדת גם לילדים דוברי העברית של מהגרי העבודה (בעיקר מהפיליפינים, הודו, מדינות אפריקה, סרי לנקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה) ומבקשי המקלט (בעיקר מאריתריאה ומסודן). 


  • במהלך שנת הלימודים, הנציגות מפעילה שיעורי דת (קטכיזם) בעברית לילדים, בעיקר בתל אביב ובירושלים. עבור הצעירם שקיבלו את חתימת הקודש (קונפירמציה), בעיקר בגילאי 13-12, הנציגות מפעילה פעילויות ייעודיות אחר הצהריים. כמו כן, אנחנו מפעילים חמש קייטנות לאורך השנה, בחלוקה על פי גילאי המשתתפים. עבור הילדים, הקייטנות הן הזדמנות ייחודית לחוות את הכנסייה, שכן רובם חיים את חייהם בחברה הישראלית החילונית ולא לומדים בבתי ספר קתוליים. 


  • ישנן שתי קבוצות צעירים, לגילאי 16-14 ולגילאי 25-17. לעתים קרובות, הנציגות מארגנת במהלך חודשי הקיץ פעילויות שמפגישות את חברי הקבוצות שלנו עם בני נוער וצעירים נוצרים ממדינות אחרות, מה שמאפשר להם לגבש ולחזק את זהותם הנוצרית ולהעמיק את שייכותם לכנסייה העולמית. 


הנציגות מארגנת, כמו כן, סופי שבוע עבור משפחות, שמתקיימים לרוב פעמיים בשנה. אלו הן הזדמנויות לחלוק וללמוד מכתבי הקודש, ממסורת הכנסייה ומהניסיון של המשתתפים, כדי לבנות בתים איתנים ויציבים ולהעביר את האמונה הנוצרית לילדנו. 


כחלק מפעילותה עם מהגרים ומבקשי מקלט בישראל, נציגות יעקב הצדיק מנהלת את מרכז רחל אמנו, שנמצא במתחם הקפוצ'יני בשכונת טלביה שבמערב ירושלים. המרכז הוקם בשנת 2016 כדי לספק לילדיהם של מהגרים ומבקשי מקלט תשומת לב, טיפול וסיוע באופן יומיומי.



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel