מועד עלייתו של האדון השמיימה


ביום חמישי (09.05) חגגה קהילת ירושלים את מועד עלייתו של האדון השמיימה במקום שלפי המסורת ממנו עלה ישוע השמימה. מסגד אסלאמי ממוקם באתר זה. כמה עשרות מאמינים מקהילת ירושלים התכנסו שם להשתתף במיסה הקדושה.

כתבי הקודש מתארים בספר מעשי השליחים איך ישוע עלה לשמיים עטוף ענן כבוד לעיני השליחים.


 במקום הקדוש הזה, הוקמה כנסייה בשנת 378 לספירה כדי לכבד את הרז האלוהי הזה, בהמשך המקום נהרס ושוקם, תוך שימור העיצוב המתומן המקורי שלה. למרות המעבר לשליטה מוסלמית לאחר תקופת הצלבנים, המקום נותן עדות לאמונה המשותפת של הנוצרים ושל המוסלמים בעליית ישוע לשמיים.


מדי שנה מתאספים הפרנציסקנים לצד מאמינים ועולי רגל מקומיים, לחגוג את מועד עלייתו של האדון השמיימה. החגיגה התחילה ביום רביעי עם כניסת הפרנציסקנים, , ותהלוכה של שלושה מעגלים סביב האתר הקדוש.  לאחר מכן התקיים לילה של השתחוויה מתמשכת.


השנה הצטרפו המאמינים דוברי העברית של ירושלים למיסת הבוקר המוקדמת בשעה 6 בבוקר. האב פיוטר, ראש נציגות יעקב הצדיק, במהלך הדרשה שלו, עודד את הקהילה להרהר במשמעות האישית של עלייתו של ישוע לשמיים.



 היום הסתיים בתפילת בוקר במנזר האחיות הבנדיקטניות בהר הזיתים, ולאחריה ארוחת בוקר משותפת בגני המנזר, עם נוף פנורמי יפיפייה של העיר.




Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel