קייטנת חג המולד לנוער


בין התאריכים ה12/14.12 התקיימה קייטנת חג המולד לנערים ונערות בגילאים 13+ במנזר דיר ראפת.


תחילה היה חשש לקיים את הקייטנה עקב המציאות הביטחונית אך הנערים והנערות ביקשו מדניאל (מנהלת הקייטנה) ומשאר גורמי ההנהלה שלמרות המצב כן לקיים את הקייטנה ואכן הוחלט על קיומה.


 התכנסנו ביום הראשון וחולקנו לארבעה קבוצות והתוכנית לשלושת ימיי הקייטנה הוצגה, הפעילות המרכזית הייתה העלאה של מחזמר "שמחה המלאך המבשר", שכל כולו מתחרש בשמיים רגעים אחדים לפני בואו של ישוע לעולם בדמות תינוק, ואת ההתרגשות שמתחוללת בשמיים לפני בואו של בן האלוהים.


כלל הפעילויות של הקייטנה סבבו סביב המחזמר, החל מסדנאות אומנות שבה הכינו תפאורה ועד סדנאות משחק ושירה שבהן הנוער למדו את הטקסטים, השירים וכמובן שגם את הריקודים שהוכנו במיוחד על ידי אחד המדריכים שיש לו הכשרה כמורה לריקוד. כל אחד ואחת מהנערות והנערים לקחו חלק פעיל בהכנות לקראת המחזמר, היו כאלה ששרו ורקדו והיו כאלה שעזרו בתאורה ובאפקטים המיוחדים. היה שיתוף פעולה מדהים מצד הנוער בהכנות למחזמר, כל אחד ואחת מהן תרמו רבות לכך שהמחזמר יהיה טוב ומוצלח.


 וביום האחרון לקייטנה ההתרגשות הגיעה לשיאה לקראת הופעת הבכורה בערב, משעות הבוקר ועד הצהריים כולם עסקו בחזרות אחרונות, העמדות, הכנות סופיות של התפאורה, התאורה והמוזיקה ובנוסף על ההתרגשות הכללית נודע לנו שחלק מן ההורים של הנערים ונערות הולכים להגיע להופעה מה שהעלה את רמת ההתרגשות אפילו יותר. (מחזמר)

 למרות ההתרגשות והלחץ של כולם, הם עלו לבמה, שרו ורקדו מדהים, השחקנים היו טובים ודייקו בכל שורה, והבעת השמחה והנאה הייתה על פני כל אחד ואחת מהן. בין ההורים שישבו בקהל, ישבו גם הנזירות שאירחו אותנו, הנציג מטעם הפטריארך האב פיוטר ועוד.


 אנחנו מודים על הזמן שהיה לנו יחד בקייטנה, למדריכים שהגיעו ולקחו חלק בקייטנה ובמחזמר, לצוות המטבח שדאגו לנו לאוכל טעים, לצוות הכהנים שליווה אותנו ובמיוחד לאב בני שתרגם את המחזמר והשירים, ובראש וראשונה לנערים ונערות שתוך שלושה ימים הקימו לחיים את המחזמר ונתנו מעצמם.

מי יתן ואלוהים תמיד ימשיך לתת לנו רגעים שמחים שכאלה, קייטנות מלאות באושר ואהבה.



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel