חווית יום הנוער העולמי בעיני הנוער שלנו (חלק 3)


קבוצת הנוער של הנציגות שהשתתפה ביום הנוער העולמי חזרה מליסבון. אנו מציגים את החלק האחרון של הטיול שלהם מאת דניאל.


השבוע עבר וחלף לו כל כך מהר! החלק האחרון של שבוע הנוער העולמי הגיע – רגע השיא – סוף השבוע אליו הגיעו מיליוני צעירים מכל העולם – יום וחצי שבו כולם מתפללים יחד, שרים יחד, ישנים בשטח וחולקים יחד אמונה ותקווה להמשך.

בשבת בבוקר התחלנו את המסע שלנו אל הפארק שבו יתקיים סוף השבוע עם האפיפיור ואליו יגיעו צעירים מכל העולם. קראנו לזה תחילה של מסע כי זה בהחלט היה אחד כזה.... בשל העומס והצפיפות אין אפשרות לקחת תחבורה ולכן צריך ללכת ברגל – כשעתיים וחצי. אז לאחר ההליכה בחום ועם עוד מיליון איש הגענו בסביבות השעה 16:00 לפארק. הגענו לסקטור שלנו – שאמנם היה במרחק עצום מהבמה ומהאפיפיור (נהר שלם הפריד באמצע) – אבל לפחות קרוב מאוד למסך. התמקמנו בשטח, פרסנו מזרונים וניסינו לנוח קצת אחריי ההליכה הארוכה והחום הכבד.

לאחר המנוחה ובזמן שאנחנו ממתינים להגעתו של האפיפיור ולפתיחה הרשמית של הערב – הצטלמנו עם קבוצות, פגשנו אנשים שאנחנו מכירים ממדינות אחרות והחלפנו מזכרות. (ברגע שפתחנו את דגל ישראל – כולם פשוט הגיעו אלינו!)

בערך בשעה 21:00 התחילה תפילת הערב עם האפיפיור – ברגע מסוים היו שתי דקות של שקט – זהו רגע כל כך עוצמתי ומדהים – מיליון וחצי צעירים – כולם חולקים את אותן הדקות בשקט ובתפילה. תוך כדי התפילה היו גם אורות עם המילים המרכזיות והמסר של האפיפיור לצעירים.

לאחר תפילת הערב ההמשך היה חופשי – חלק הלכו לישון, חלק המשיכו להסתובב ולפגוש צעירים נוספים וחלק היו עייפים והעדיפו להשלים שעות שינה.

יום למחרת, ההשכמה הייתה מיוחדת ביותר וראויה מאוד לצעירים – השיר שהתחיל כשיר הללויה שקט הפך למסיבת טראנס בחוף – ולמרבה ההפתעה האחראי על המוסיקה היה כוהן שמתפקד גם כדיג'יי – והוא ככל הנראה ידע בדיוק מה יגרום לכל כך הרבה בני נוער לקום!

גם הצעירים שלנו כמובן היו חלק מהמסיבה ובפעם הראשונה – לא היה קשה בכלל להעיר אותם!

לאחר התארגנות (עד כמה שאפשר להתארגן בתנאי שטח) וקיפול המזרונים התכוננו להשתתף במיסה(בין לבין כמובן הצטלמנו עם קבוצות והחלפנו מזכרות) 

לפני תחילתה של המיסה האפיפיור הגיע ועבר בין כל הסקטורים כי היה לו חשוב להגיע לכולם עד כמה שאפשר. המיסה הייתה יפה ולמרות החום והעייפות – הדרשה של האפיפיור הצליחה להגיע אל הצעירים והמילים שלו היו מילים של תקווה וכוח עבורם.

לאחר המיסה חיכינו קצת שהאנשים יתחילו לצאת ואז התחלנו במסע חזרה שוב – הליכה ברגל אל העיר – למקום הלינה.

הגענו בערב כמעט לבית הספר בו ישנו והמשך הערב היה חופשי.

ביום שלמחרת ארזנו את הדברים ועזבנו את מקום הלינה והיו לנו כמה שעות לפני הטיסה(הטיסה הייתה בלילה) – לפני שהתפזרנו לסיבוב אחרון בעיר וקצת קניות ערכנו מיסה בעברית. זאת הייתה מיסה מדהימה! אנחנו לא יודעים מה היה כל כך מיוחד – אם זה העובדה שסוף סוף שמענו שוב מיסה בעברית אחריי שבוע, העובדה שהצעירים שלנו שרו את כל השירים של המיסה לגמרי לבדם או משהו אחר – אבל זאת בהחלט הייתה מיסה מיוחדת לסיום של שבוע שכזה!

זהו! ביום שלמחרת כבר היינו חזרה בארץ.

החוויה הייתה מדהימה! שבוע שלם של מפגש אחד גדול של תרבויות, עמים, מדינות, שפות והכי חשוב? אמונה! לראות בימים של היום כל כך הרבה בני נוער שמתאספים במקום אחד בשם הדת והאמונה זה לא מובן מאליו. כמובן שהסיבה להגיע לאירוע שכזה זה לא רק המפגש הדתי והרוחני אלא גם החברתי – המפגש עם עוד צעירים ועוד קבוצות. עבור הצעירים שלנו לראות ולפגוש עוד כל כך הרבה צעירים נוצרים כמוהם זאת חוויה בפני עצמה. חוויה נוספת היא להחזיק את דגל ישראל ולהרגיש את השמחה של שאר הקבוצות כשהן פוגשות אותם ומופתעות מהעובדה שיש נוצרים בארץ ישראל ובעיקר כאלו שמדברים עברית!

כמו שהאב פיוטר אמר במיסה האחרונה שעשינו בעברית – זה היה שבוע שבו יצאנו קצת מאזור הנוחות שלנו, מהעובדה שיש לנו תמיד הכל כאן ועכשיו, שיש לנו מיטה נוחה ומקלחת, מזגן כשחם. בשבוע הזה ישנו על הרצפה, סבלנו מחום, הלכנו במשך שעתיים וחצי כדי לישון בשטח – בהחלט לא משהו שהיינו עושים בדרך כלל. וכל זה? בשביל לפגוש את האפיפיור – ואפילו לא באופן אישי אלא במסך.

אני בטוחה שכל אחד מהצעירים לקח משהו קטן מהשבוע הזה – שהחוויה הזאת הייתה משמעותית ומעצימה עבורם ותיתן להם את הכוח להמשיך הלאה כאשר יחזרו לחיים שלהם וכמו שהאפיפיור אמר – את כל מה שקיבלתם בשבוע הזה – תדעו להעביר לאחרים , להיות האור בחושך!

 

כמה משפטים שמשכו את תשומת ליבם של הצעירים מדבריו של האפיפיור והיו המסר העיקרי עבורם:

1.     "בכנסייה יש מקום לכל אחד, וגם כשאין בבקשה תוודאו שיהיה – גם לאלו שעושים טעויות, לאלו שנכשלים, לאלו שמתקשים. לכולם, לכולם, לכולם!"

2.     " חבר, אם אלוהים קורא לך בשם זה אומר שעבורו אף אחד מאיתנו הוא לא מספר אלא פנים ולב"

3.     "הרגע היחיד שבו מותר להסתכל על אדם אחר מלמעלה זה כשאתה רוצה לעזור לו לקום"

4.     " בחיים שום דבר הוא לא בחינם חוץ מאהבתו של אלוהים"

5.     " אל תפחדו!"

ועכשיו? הצעירים כבר מוכנים להתכונן ליום הנוער העולמי הבא שיתקיים ב2027 בסאול!

 

 

 


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel