מחנה קיץ (קייטנה) לילדים צעירים 2023


מחנה הקיץ (קייטנה) לילדים בגילאי 6-12 התקיים בדיר רפעת בתאריכים 17-20 ביולי (2023). בקייטנה זו השתתפו כ-20 ילדים. הנה הדיווח של דניאל.


בשבוע שעבר התקיימה הקייטנה השנייה של הקיץ בדיר רפאת מיום שני עד יום חמישי. 

הקייטנה הפעם הייתה עבור הגילאים הקטנים יותר – גילאי 6-12. 

גם בקייטנה הזאת הנושא היה הפסוק "קמה מרים ומהרה ללכת אל אזור ההר, אל אחת מערי יהודה" (לוקס א' 39). רק שהפעם מכיוון שמדובר בילדים הקטנים יותר התמקדנו יותר בללמד אותם את הסיפור המקראי ואת התפילה של שמחי מרים. 

ביום הראשון הילדים התחלקו לקבוצות וקיבלו את הצבע של הקבוצה שלהם והיו צריכים למצוא שם לקבוצה ולהכין שיר או המנון. הסתבר שהילדים הקטנים מוכשרים מאוד והיו תוצרים יפים! 

לאחר מכן המשכנו את היום בפעילויות יחד, אוכל, בריכה שהקמנו בחצר ושהילדים הכי נהנו ממנה בעיקר בשל הימים החמים, סרט וכו'. 

בהמשך הקייטנה הילדים השתתפו בשיעורים אותם העביר האב אפולינרי. השיעור הראשון התחבר לנושא של הקייטנה ולפסוק מהבשורה על פי לוקס ובשיעור השני הנושא היה על שלושת הילדים הצעירים ביותר שהוכרזו כקדושים. 

חוץ משיעורים לילדים היו גם חוגים של בישול ואומנות , מיסות, משחקים ותחרות בקבוצות. 

המיוחד בקייטנה הזאת היה שבפעם הראשונה הצעירים מקבוצת הנוער אלו בגילאי 15-16 היו חלק מצוות המדריכים. הם עשו עבודה נפלאה והיה מדהים לראות אותם לוקחים חלק פעיל ומדריכים את אלו שקטנים מהם. 

את הקייטנה סיימנו ביום חמישי – החלק הראשון של היום היה המשך של החוגים(בישול ואומנות) ובחלק השני היו פעילויות הסיכום – מפגש בקבוצות, ניקיון, הכרזה על הקבוצה המנצחת וכמובן מיסת סיום. 

בקייטנה השתתפו כ20 ילדים וכ12 אנשי צוות ומדריכים. 

הייתה קייטנה כיפית והילדים הקטנים נהנו מאוד! 

תודה לכולם על העזרה ועל קייטנה מוצלחת! 




Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel