קייטנת פסחא 2023


כמו בכל חופשת פסח גם השנה התקיימה קייטנה. הקייטנה התקיימה בדיר רפאת למשך שלושה ימים. 


זאת הייתה קייטנה מעורבת וכללה ילדים ונוער מגיל 6 ומעלה. חלק מהצעירים היו מדריכים בפעם הראשונה בקבוצות של הילדים הקטנים יותר והבוגרים אלו שבעבר היו בקבוצת הנוער הצעירה הפעם היו חלק מהצוות המוביל. 

נושא הקייטנה היה הקדושים, במהלך הבוקר הילדים התחלקו לשתי קבוצות (על פי הגילאים) וכל קבוצה נכחה בשיעור ולמדה על קדוש אחר – את השיעור העבירו מרצים שונים, חלקם הגיעו רק לשיעור וחלקם היו מדריכים בקייטנה. לאחר השיעור והפסקה קצרה עברנו לחלוקה ל-4 קבוצות, הקבוצות עברו בין חוגים שונים כאשר כל חוג הוא כחצי שעה – מוסיקה/מדע/תיאטרון/אומנות. אחרי החוגים הילדים נהנו מארוחת צהריים טעימה שהכינה לנו רבא הטבחית המפורסמת של הקייטנה! 

עם סיום מנוחת הצהריים (שהכרחית בעיקר למדריכים...) הילדים ירדו למטה לפעילות משותפת של משחקים ופעילויות שונות. לאחר מכן היה זמן חופשי ואחריו זמן תפילה – בזמן הזה הייתה גם אפשרות לוידויים וזה היה מדהים לראות את הילדים הקטנטנים לוקחים חלק בזה! 

לאחר התפילה היו מקלחות, ארוחת ערב וסרט. קבוצת הנוער קיבלה זמן נוסף לאחר הסרט לזמן חופשי בזמן שהקטנים עלו לישון. 

ביום הראשון וביום האחרון הייתה מיסה – את מיסת ההתחלה ערך האב פיוטר ואת מיסת הסיום האב טיאגו. 

האווירה בקייטנה הייתה אווירה טובה – היה כל כך מקסים לראות את הצעירים שעד לא מזמן היו ילדים קטנים לוקחים חלק פעיל הפעם ומדריכים את אלו שקטנים מהם ובצורה כל כך טובה! 

חלק גדול מקבוצת הצעירים היו גם בצוות הלוגיסטיקה – הצוות שבלעדיו לא הייתה קייטנה – או לפחות לא קייטנה כזאת מוצלחת. בקייטנה הזאת הם אפילו עבדו קשה יותר מכיוון שהנזירות לא היו יכולות להיות איתנו בשל חג הפסחא ולכן צוות הלוגיסטיקה קיבל עבודה כפולה ועשה זאת בהצטיינות יתרה! 

דבר נוסף שהיה מיוחד בקייטנה היה שהצוות המוביל גדל ועכשיו הוא כולל גם את המדריכים הצעירים שהיום חלקם בצבא – היה מרגש לראות אותם כחלק מאיתנו ושגם הם שותפים לכל בניית הקייטנה! 

תודה גדולה לכל מי שהיה שותף בהכנות, בפעילויות ובארגון, תודה לכל המדריכים שהגיעו לכל אורך הקייטנה וגם לאלו שהיו חלק רק לכמה שעות ולפעילויות מסוימות וכמובן – תודה לכל הילדים והצעירים שהשתתפו! 

הייתה קייטנה מדהימה וכיפית! 

ועכשיו.... מתחילים להתכונן לקייטנות הקיץ! 

הסרטון מהקייטנה: כאן

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel