יום הקהילות: יום הקהילות - סוכות


ביום שבת בתאריך ה30.09.23, כ150 אנשים מכלל קהילות נציגות יעקב הצדיק (באר שבע, ירושלים, חיפה, תל אביב, טבריה והקהילות דוברות רוסית מלטרון וחיפה). התאספו בבית הספר הצרפתי על שם יוסף הקדוש בירושלים על מנת לחגוג יחד את חג הסוכות בתפילה, אכילה ושיתוף.  

הסעודה התחילה בשעה 10:00 בקבלת פנים חמה. בשעה 11:00 האב פיוטר זלסקו כיהן ככהן הראשי על סעודת האדון, ויחד איתו שבעה כהנים נוספים מהקהילות של הנציגות. במהלך הדרשה האב פיוטר הזכיר לנו על הפירות המבורכים של חג הסוכות ואיך אנחנו יכולים להזדהות איתם. הוא אמר: "כנציגות, אנחנו אולי חלק קטן מהכנסייה, אך יש לנו סיבות רבות להודות לה' על כל אחד שנאסף, כמו פירות עץ ההדר, כפות התמרים, וענפי עץ עבות וערבי נחל (ויקרא כ"ג, מ'). ויוצרים יחד סלסלה יפה של פירות, פרחים ועלים." ( ניתן לקרוא את הדרשה כאן).

בין הסיבות הרבות לחגוג הייתה קבלת הסקרמנט של חתימת רוח הקודש, שהוענקה במהלך סעודת האדון לאייל הירונימוס ולתומר איתיאל הירונימוס, חברי קהילה בוגרים ופעילים מקהילת חיפה. הם בחרו את השם לכבוד הירונימוס הקדוש, שהוא קדוש חשוב של הכנסייה שתירגם במאה הרביעית לספירה את התנ"ך לשפה הלטינית.

התברכנו בכך שאנשים מכל קהילה השתתפו במקראות, בשירה, בנגינה ושירות המזבח במהלך סעודת האדון. אנחנו היינו עדים לנדיבותם של האנשים כשהם הביאו וחלקו אוכל ושתיים בסביבות השעה 12:00.


לאחר השעה 14:00 אורגנו שלוש פעילויות: טיול על חומות ירושלים, סיור וירטואלי בכנסיית הקבר במרכז הידע הנוצרי, ומשחק בינגו נפוליטני בשם טומבולה וכל אחד בחר בפעילות אחת להשתתף בה.


לקראת השעה 16:00 התכנסו על מנת לשמוע מהחוויות של הנוער שנכחו ביום הנוער העולמי בליסבון שארך שבעה ימים. הם שיתפו באתגרים, בגילויים ובחוויות האמונה והחיים שלהם, ומעל לכל עדותם של עשרים ושתיים הצעירים והצעירות שייצגו את הנציגות ואת הקתולים דוברי העברית של ישראל בקרב אלפי הצעירים מרחבי העולם בפורטוגל שנענו לקריאתו של האפיפיור פרנציסקוס.

היום נחתם בברכתו של הממונה מטעם הפטריארך, האב פיוטר ובשירת שמע ישראל בעברית יחד עם מספר פסוקים באנגלית מברכת הכהנים מספר דברים.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel