יוזמה בין דתית בנגב


ביום ראשון, ה-1 באוקטובר, האב רומן והמתנדבת של קהילת באר שבע השתתפו במבגש של חברי יוזמה בין דתית בנגב אשר התקיים בסוכת בית כנסת אשל אברהם בבאר שבע.

השנה בהקשר של המתח בחברה הערבית העוברת זמן קשה המסומן ברצחים רבים, האנשים שהתאספו לחגיגת חג סוכות דנו בנושא של הטוב והרוע בעולם. בזמן הדיון הוצג הספר של הרולד קושנר "כאשר דברים רעים קורים לאנשים טובים". כמובן לשיחה הובאה גם דמותו של איוב שעוררה נושא קשה אחר, זה של קיומו ופעולותיו של השטן. חברי יוזמה הציעו לדון בנושא הזה במפגש הבא והמשיכו לדבר על הקושי להבין את הרוע בעולם ולהתמודד איתו. הוצע הרעיון פחות להתבונן ברז הרוע מבחינה פילוסופית או תאולוגית ויותר לחפש פיתרונות פרקטיים איך לשפר את המצב ומה לעשות כדי לעזור לחברה להשתנות ולהתקדם בכיוון הנכון. לצערינו אין פתרונות קלים ומהרים כדי לתקן את העולם הזה.


כולנו הסכמנו שכדאי לחפש את העזרה לפני אלוהים, אבל גם כאן ראינו שלנציגי דתות שונות יש גישה אחרת לחשוב על אלוהים, לדבר איתו וללמוד על הדרכתו בעולם שלנו. בכל זאת, זה הוא שמאחדת אותנו, היהודים, המוסלימים והנוצרים וכולנו מאמינים שבעזרתו אנחנו בדרך זו או אחרת יכולים לנצח את הרוע ולשמח בטוב.  


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel