חתימת הקודש בתל – אביב


קבוצה של 24 צעירים מתל-אביב קיבלו את חתימת הקודש. זה נתפס כחתום את הברית שנוצרת בטבילה. בתורת ההוראה של הכנסייה הקתולית, אישוש רוח הקודש ידוע גם בשם "משיחה", אשר נמנה בין שבעת התקדישים שיסד ישוע המשיח המעניקים חסד ומחזקים את האחדות שבין הפרט לה'.


במרכז "גבירתנו אשת חיל" בתל אביב נחגג חג "רז האלוהים" שבמהלכו קבוצה של 24 צעירים קיבלו את חתימת הקודש על ידי האב פיוטר. במהלך השנה האחרונה האב בני יחד עם לוקה ודימה הכינו את קבוצה הילדים.

במהלך הדרשה של האב פיוטר הדגיש את החשיבות שבעדות שכל נוצרי נקרא אליו, ותיאר את אהבת האלוהים שאנו מקבלים מהאב, הבן ורוח הקודש והזכיר שמעתה הילדים שיקבלו את התקדיש נחשבים כחברים רשמיים ובוגרים בכנסייה, אשר תמיד תהיה להם כבית כאם אשר אוהבת את כל ילדיה. בנוסף האב פיוטר דרש "לא משנה היכן תהיו, מה תהיה הסיטואציה שבה אתם נמצאים תזכרו שבכנסייה של ישוע מישהו תמיד יהיה מוכן לעזור לכם, מכיוון שזה ביתכם שאליו אתם יכולים לחזור בכל עת".

הרבה תודות לגברת (Beah) ולצוות האימהות שהכינו סעודה ושסייעו לילדים לאורך השנה, וכמו כן תודה לאב ראנטו ולאחיות ממרכז "אשת חיל" על הסבלנות ולעזרה שלהם.


הקטכיזם של הכנסייה הקתולית בפסקאות 1302 – 1303 מצהיר:

ניכרת השפעת חתימת הקודש עם עריכתו כפי שהוא ירדה על השליחים בחג השבועות


מהוכחה זו, האישוש מגביר ומעמיק את חסד הטבילה:

* הוא משריש אותנו עמוק יותר אל הזיקה האלוהית וגורם לנו לזעוק "אבא!" (האיגרת אל הרומים ח).

* מאחד אותנו יותר במשיח

* מגביר בנו את מתנות רוח הקודש

* הופך את הקשר שלנו מול הכנסייה לשלם יותר

* מעניק לנו את כוחה המיוחד של רוח הקודש על מנת לבשר ולהגן על האמונה באמצעות מילים ומעשים כעדים אמיתיים במשיח, להגיד בביטחון את שמו של המשיח ולעולם לא להתבייש בצלב:

מזכירה שקיבלת את חותמה הרוחני "וְנָחָ֥ה עָלָ֖יו ר֣וּחַ יְהֹוָ֑ה ר֧וּחַ חׇכְמָ֣ה וּבִינָ֗ה ר֤וּחַ עֵצָה֙ וּגְבוּרָ֔ה ר֥וּחַ דַּ֖עַת וְיִרְאַ֥ת יְהֹוָֽה" (ישעיה יא). שמרו על מה שקיבלתם, אלוהים האב סימן אתכם באותו, המשיח אדוננו אישר ושם את התחייבותו, הרוח בלבבכם.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel