חתימת הקודש לילדים בירושלים – 2019


שנים עשר ילדים קיבלו חתימת הקודש בטקס מרגש ויפה שהתקיים בירושלים בשבת, ה-1 ביוני 2019

ארבע בנות ושמונה בנים, כולם דוברי עברית וילידי ישראל, ילדים להורים מהגרי עבודה מהפיליפינים, עמדו בשורה בעת המשיחה בשמן שנעשתה על ידי סגן הפטריארך האב רפיק נהרה, הממונה על נציגות יעקב הצדיק לקתולים הדוברים עברית והנציגות למהגרי עבודה ומבקשי מקלט. ההתרגשות הייתה נסוכה על פניהם של מקבלי התקדיש לאחר שהתכוננו במהלך שנה שלמה. התפילה התקיימה במנזר רטיסבון, שבו הילדים ממוצא פיליפיני נפגשים כל שבת לשיעורי דת ובילוי. פרחי הכהונה הסלזיאנים מנהלים את המרכז הזה ומארגנים את הפעילויות.

האב דוד נויהאוז הישועי הכין את המועמדים למהלך הזה וערך את המיסה שבמהלכה קיבלו את התקדיש. ההכנה כללה לא רק לימוד המקורות וחקר שורשי האמונה הנוצרית אלא גם דיון מתמשך על זהותם של הצעירים האלה: זהות המושתתת על אמונתם הנוצרית המשתלבת עם חייהם בחברה היהודית הישראלית הדוברת עברית ומוצאם ממשפחות פיליפיניות שהגיעו לארץ למצוא פרנסה.

בדרשתו, האב רפיק הזכיר לילדים את תפקיד רוח הקודש בחייהם העתידיים ואת שליחותם להיות עדים בחברה בה הם חיים. הוא הביע את התקווה שהרוח תמלא אותם בכל מתנותיה ושימשיכו בדרכם עם המשיח כי הרי תקדיש החתימה אינו סוף תהליך אלא תחילתו. בתפילתו לפני המשיחה הצטרפו אליו כל הכוהנים הנוכחים, האב דוד, האב רומן, הממונה על קהילת ירושלים, האב בני, הממונה על מרכז רחל אמנו, האב מתיו והאב אריק מהאבות הסלזיאנים והאב סנדרו.

בתום התפילה, הצעירים, יחד עם הסנדקים, בני המשפחה והחברים, בני הקהילות הפיליפיניות והקהילות הדוברות עברית, עשו את דרכם למרכז רחל אמנו ושם נערכה סעודה חגיגית לרגל היום החשוב בחייהם.

Confirmations 2019

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel