התבודדות למועמדים לחתימת הקודש


שנים עשר מועמדים בני 12 ו-13 דוברי עברית ממוצא פיליפיני יקבלו את תקדיש חתימת הקודש בחודש יוני

 

שנים עשר מועמדים בני 12 ו-13 דוברי עברית ממוצא פיליפיני יקבלו את תקדיש חתימת הקודש השנה והם השתתפו בהתבודדות שהתקיימה בימי ו ושבת ב-10 וב-11 במאי 2019.

ארבע הצעירות ושמונה הצעירים התכנסו בבית המלאך השומר בירושלים ביום ו. לאחר תפילה קצרה, הסביר האב דוד, מנחה ההתבודדות ומורה השיעורים לקראת חתימת הקודש, את מטרת ההתבודדות: שכל צעיר יוכל להתוודות לקראת מתן התקדיש ושיחד הצעירים יערכו עליית רגל למקומות הקדושים על מנת לבקש את חסדי השמיים לקראת מתן רוח הקודש.

ביום ו, כל הצעירים השתתפו בווידוי. בערב, לאחר ארוחת הערב, ציפו בסרט מעורר מחשבה ודיון. למחרת, ולא לפי מנהג שבת בבית, קמו מוקדם והתכוננו ליציאה. ברוגע צעדו ברגל לעיר העתיקה ובכניסתם לעיר, ביקש האב דוד שיצעדו בשקט אל כנסיית התחייה, בתחינה לסליחה על חטאים ובהלל של תודה על כל החסד שקיבלו. שם בילו זמן בתפילה בשורת מקומות חשובים: אבן המשיחה, מקום הצליבה בגולגותא, קבר אדם הראשון, מערת מציאת הצלב, מזבח דיסמאס הגנב הטוב, מזבח לונג'ינוס שר המאה המתוודה, מזבח מרים המגדלית העדה הראשונה ושליחת המשיח, ולבסוף, מקום סמוך לקבר הריק. בכל אחד מהמקומות, עצרו להתפלל בשקט ולשנן את תפילת "אבינו שבשמיים".

לאחר הפסקה בחצר כנסיית התחייה, שבמהלכה היה גם זמן לשאלות ותשובות בנושא כנסיית התחייה, המשיכו הצעירים לצעוד בשקט ובתפילה לקראת הר ציון. שם שוב התפללו בשקט ושיננו את תפילת "אבינו שבשמיים" באולם הסעודה האחרונה ובסמוך לחדר שבו ירדה רוח הקודש בחג השבועות. לאחר מכן, נכנסו לכנסיית תרדמת מרים והתפללו ליד המקום שבו נרדמה מרים בתום חייה הארציים והעלתה השמיימה.

בחזרה לבית המלאך השומר, היה זמן לצחוק וליהנות מהנופים הירושלמים בדרך. היה גם זמן למשחקים בגן הפעמון. בבית המלאך, ברברה, מנהלת הבית, ורנזה הכינו ארוחת צהריים. לאחר הארוחה, כולם הודו לצוות בית המלאך השומר על האירוח הנפלא.

בתום ההתבודדות, הצעירים עשו את דרכם לבית הנזירים הישועים ושם נערכה סעודת האדון שבמהלכה הודו על ההתבודדות וביקשו להתחזק עוד יותר עד יום מתן חתימת הקודש.

Confirmation retreat 11.5.2019

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel