מפגש המשפחות בטבריה בדצמבר 2022


בסוף שבוע של ה-16-17 בדצמבר נערך מפגש המשפחות בטבריה. היה זה מפגש שכולם חיכו לו בקוצר רוח – משפחות ותיקות במפגשים הללו ובה בעת משפחות חדשות. המפגש הפעם היה מיוחד לא רק משום הקרבה לחג המולד, אלא שביטא את האוניברסליות של הכנסייה – נציגים רבים מכל מיני מוצאים, לאומים ושפות, ותיקים וחדשים.

ביום שישי בשעה 17:00 התקבצנו ליד המקום הכי לוהט כשמשפחות מכל הארץ הגיעו והתקבצו בסמוך לעמדת השתייה החמה והכיבוד הקל. את הילדים והצעירים ניתן היה לראות ולשמוע במשחק כדורגל ושאר "אקשן" ומשחקים. 

היה זה החימום לקראת המפגש הראשון שהיה היכרות של המשתתפים כשהפעם הייתה נוכחות מכובדת מקהילת חיפה ורבים היו הפעם דוברי רוסית ואף דוברי סלובקית. המתורגמנים היו די עסוקים במפגש זה ובמהלך כל סוף השבוע כשכללו "פספוסים" משעשעים בתחום התרגום הסימולטני. במפגש ההיכרות כל הורה הציג את עצמו ואת שמו, שם הילד/ים והקהילה אליה משתייך, ולאחר מכן שיחקנו גרסה משעשעת של כיסאות מוזיקליים במעגל ואכן זה אפשר להכיר קצת משתתפים חדשים וותיקים. 

המפגש השני כלל הרצאה של רבקה אודות הנושא של קבלת החלטות בחיי היום יום שלנו כנוצרים בהיבט של שילוב האמונה. הדיון נסב לאחר מכן בקבוצות דיון קטנות יותר איך והאם אנחנו משלבים את התפילה לאלוהים כשנדרש להחליט דבר מה חשוב במסגרת תהליך קבלת החלטות. רבים מאיתנו באופן אינטואיטיבי אמרו שאנחנו משלבים רגע של תפילה או הפסקה של הרהור או אמירת תפילה לפני קבלת החלטה או לאחריה. מעבר לרקעים השונים, לשפות השונות ולכל גיוון אחר הדמיון היה רב מהשוני.

לאחר הדיון הראשון אכלנו ביחד ארוחת ערב ולאחריה התפללנו תפילת ערבית והילדים והצעירים היו עסוקים בצפייה בספר על חג המולד (כמובן) ואפשרו להוריהם קצת רוגע ושלווה...

ביום השני, שבת, ה-17 בדצמבר, נפגשנו בשמונה בבוקר בכנסייה במדיטציה קתולית למהדרין. לחלק מהנוכחים היה זה מפגש ראשון עם מדיטציה בכלל ועם מדיטציה בהיבט נוצרי ושל אמונה. לאחר מכן סעדנו יחד ארוחת בוקר יחדיו ולאחר הפסקה קצרה הילדים השאירו שוב שקט ושלווה להורים ששבו לעסוק בנושא מעניין נוסף במפגש הראשון של ההרצאה. ההרצאה היתה על מודל של קבלת החלטות בן 8 שלבים, כשהיה זה מודל שלכאורה לא היה קשור להבט של אמונה. המרצה (אנה) הציגה מצבים שונים ואת שמונת השלבים וכל אחד לאחר מכן בקבוצה התייחס למספר שאלות הקשורות למודל זה, כשחיש מהר נמצא ממשק והקבלה רבה להרצאה ביום שישי – החלטה יחד עם התפילה ובהבט אמונתי. 

כולנו קיבלנו את המודל ישירות לוואטסאפ כיאה לעידן הטכנולוגי-ממוחשב, כל אחד בשפתו. 



לאחר ההרצאה זכינו להפסקונת וחזרנו שוב לאולם הגדול על מנת לאכול ארוחת צהריים. הילדים בינתיים הכינו עוגיות לחג המולד,כשההורים היו עסוקים בהרצאה. לאחר ארוחת צהריים טעימה ואירוח מקסים מצד קהילת יוחנן המטביל של טבריה היתה הפסקה די ארוכה עד למפגש הבא. 


הפעילות הבאה הייתה מפתיעה ומהנה מאד. רבקה וקטי הביאו כמות אדירה של בצקים מסוגים שונים, חומרי עזר, תוספות טעימות ועוד כדי להכין עוגיות לחג המולד. חדר האוכל של קאזה נובה הפך

לגרסה הקתולית של משחקי השף... ילדים והורים (לא רק אמהות!! גם אבות) היו עסוקים בלישת בצק, הטבעת צורות, מריחה בביצה, הנחת קישוטים ולאחר האפייה – עוד עיטורים אמנותיים על התוצר המוגמר. הצוות המקסים של המארחים היה עסוק עם התנור במשרה מלאה. התוצאות היו מדהימות ועדות לכך הינה הצילומים של התוצר המוגמר... מי ידע שיש כל כך הרבה כישרונות חבויים בתחום זה בקרב הקהילה שלנו?!. תוך כמה דקות ריכזנו את התוצרים שלנו באזור מרכזי והשארנו שולחנות נקיים לחלוטין כאילו דבר לא התרחש בשעה ומעלה האחרונה. יעילות שלא היתה מביישת אפילו את הנמלים החרוצות. מדגם מייצג של העוגיות הכי מקוריות נארז במיוחד לפטריארך הלטיני פיירבטיסטה פיצאבאלה.

לאחר מכן רובנו נשארנו לסעודת האדון עם קהילת טבריה, כשערך אותה האב פיוטר כשסייע בידו האב אנדרי והאב ג'קומו, שהגיע לביקור. לאחר סיום סעודת האדון נפרדנו האחד מהשני ואיחלנו זה לזה חג שמח. 

תודה מיוחדת הינה למארגנים של האירוע,לצעירים שטיפלו בילדים (מטלה לא פשוטה כל כך), למארחים המקסימים מקהילת יוחנן המטביל וגם ליורי הגזבר החרוץ והאדיב. 

מחכים בקוצר רוח למפגש הבא 

בברכת חג מולד שמח "כי ילד יולד לנו, בן לנו ניתן"

טליאנה שטרסמן וארז יגר




Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel