סוף שבוע למשפחות של נציגות יעקב הצדיק


מאת ססיל קלו באתר הפטריארכיה הלטינית

families june2018

עין כרם, 15-16 ביוני 2018, משפחות הנציגות התאספו יחד עם האב רפיק נהרה, ד"ר רבקה קרפלוס ושאר צוות הארגון, באכסנייה של כנסיית יוחנן בהרים בעין כרם, כדי להרהר על נושא הנאמנות: יומיים כדי לחזק את האהבה בתוך המשפחה ואת היחס עם אלוהים.

כמו בכל סמסטר, כך ביום שישי ה-15 ובשבת ה-16 ביוני הוצע למשפחות של נציגות יעקב הצדיק, מהקהילות השונות, לבוא ליום של מפגש והתבודדות בעין כרם. האב דויד נויהאוז יצא עם היוזמה הזאת לפני כמה שנים: שני סופי שבוע בשנה בהם המשפחות מוזמנות לכנסייה או לבית הארחה בארץ הקודש כדי להיאסף בנוכחות אלוהים. מפגשים אלה מאפשרים להורים להתחדש במשימתם למסור את האמונה והאהבה, משימה קשה לפעמים כאשר זה כבר מסובך לספק את הצרכים הבסיסיים של המשפחה.

הפעם שתים עשרה משפחות מכל רחבי הארץ ענו להזמנה והגיעו כדי להקדיש זמן למפגש והרהור.

הנאמנות בלב ליבו של כל אדם

צוות הארגון בחר את נושא הנאמנות כקו מנחה כדי לעזור למשפחות למצוא את הדרך הטובה ביותר כדי להיות מאושרים במשפחה לטווח ארוך. המנחים התבססו על דוגמאות רבות של נאמנות אלוהים לבני אדם בספרי המקרא, והצביעו על דרכים מעשיות שמאפשרות לאהוב בנאמנות בחיי היומיום. "כדי לחיות את הנאמנות בשמחה ולא במתח או אדישות, צריך לקחת זמן לחגוג או לשמוח יחד במשפחה על מנת לחזק את היחסים ההדדיים" - אמר האב רפיק,                                                                                                 והוסיף: "הנאמנות היא בסיס לאושר במשפחה".

families1 june2018

זמן המנוחה והמפגש

כדי שלהורים תהיה אפשרות להקשיב להרצאות ולחלוק עם שאר ההורים, המארגנים לקחו על עצמם לטפל בילדים שבאו, כחמישה עשר ילדים מגיל שלוש עד חמש עשרה. בפתיחת המפגש, ביום ששי אחרי הצהריים, הציעו המנחים להרהר במשמעות "הביקור",נושא חשוב במיוחד באזור עין כרם (מקום שבו מרים ביקרה את אלישבע קרובתה ושרה שיר תודה לאלהים (תרומם נפשי)). הם שיתפו אחד את השני במה שהם מקבלים ממפגשים אלה. בערב שבת היה זמן חופשי ואחדים ניצלו את ההזדמנות לצאת לטייל בכפר עין כרם השקט, כאשר אחרים צפו יחד בסרט. בשבת, אחרי ההרצאות וזמני החלוקה, ההורים והילדים התאספו כדי לערוך את סעודת האדון ולהודות על זמן זה של ידידות ואחווה באדון.

 

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel