איך מתמודדים עם קונפליקטים במשפחה ?


סוף שבוע של המשפחות בטבריה

 

"איך מתמודדים עם קונפליקטים במשפחה ?", שאלה גדולה וחשובה זו ליוותה אותנו בסוף השבוע של המשפחות שהתקיים ב 6 – 7 בדצמבר 2019 בקזה נובה בטבריה. בסוף שבוע זה שמחנו לקבל את פניהן של כמה משפחות חדשות שהשתתפו פעם ראשונה במפעשים אלה; ועוד חידוש: שלושה צעירים מקהילת ירושלים הצטרפו אלינו כדי לארגן פעילויות עבור הילדים בערב שבת ובשבת בבוקר כך שההורים יוכלו להיות פנויים יותר לישיבות הלימוד והחלוקה.

בערב שבת, האב אפולינרי אסף אותנו ללקסיו דיוווינה, שבה קראנו את הבשורה של יום ראשון והתבוננו בה, יחד, באווירה של תפילה. לאט לאט, הלקסיו דיווינה מתפתחת בקהילות שלנו, באופן כללי, ויש לשמוח על כך כי אין כמו דבר האלהים כדי לזון את חיי האמונה שלנו ולהדק את הקשרים ביננו.

הבוקר של שבת היה מוקדש לשאלת הקונפליקטים ואיך להתמודד איתם, דרך שלושה שיעורים ושני זמני חלוקה. האב רפיק פתח בשיעור קצר על הגישה המקראית לקונפליקטים, במיוחד בספר בראשית: אכן, בספר זה שומעים על קונפליקטים שונים שנוצרים בתוך משפחות: בין קין להבל, בין אברהם ללוט, בין אברהם לאשתו, בין יעקב ועשו, בין יוסף ואחיו, וכו'. כל קונפליקט נפתר בצורה שונה, ויש לנו מה ללמוד מסיפורים אלה. אחר כך, הכינה לנו אנה, מקהילת יפו, מצגת עשירה על השאלה "האם קונפליקט בין אנשים הוא בהכרח משהו רע וצריך להימנע ממנו ?". היא הסבירה את החסרונות של הימנעות מלטפל בקונפליקטים מתמשכים ולעומת זאת את היתרונות של קונפילקטים מהרגע שיודעים להתמודד איתם, והציגה כמה כללים שמסייעים לנו להתמודד בצורה נכונה עם סוגייה זו. לבסוף רבקה, מקהילת ירושלים, סיכמה את הבוקר והביאה לנו מגוון ציטוטים מהברית החדשה על חשיבות התפילה והסליחה כדי להתמודד עם הקונפליקטים השונים שאנו נתקלים בהם.

בשבת אחרי הצהרים נסענו יחד למגדל כדי לבקר במרכז הכנסייתי החדש שנחנך שם לפני כחודש, עם האתר הארכיאולוגי והכנסייה המודרנית שנבנתה לחוף הים. הרבה תודות לאלהים על סוף השבוע היפה שנתן לנו, וגם תודה לבבית לקהילת הקויינוניה שקיבלה את פנינו באהבה, כמו תמיד, בקזה נובה.

mishpahot dec.2019

mishpahot december 2019

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel