הבישופים של פולין מביעים את הזדהותם עם ישראל


"יחד עם הכנסייה כולה בפולין, אנו מביעים כאב הזדהות ותמיכה עמוקה עם עם ישראל, שהותקף בצורה לא אנושית וחסרת רחמים על ידי חמאס" - כתב בהצהרה נשיא הועידה האפיסקופלית הפולנית, הארכיבישוף סטניסלב גאדצקי והיו"ר. של הועדה האפיסקופלית הפולנית לדיאלוג עם היהדות, קרדינל. גז'גוז' ריס. מצ"ב הטקסט המלא של ההצהרה -

"יחד עם הכנסייה כולה בפולין, אנו מביעים כאב הזדהות ותמיכה עמוקה עם עם ישראל, שהותקף בצורה לא אנושית וחסרת רחמים על ידי חמאס אנו מגנים בצורה חריפה וחד משמעית גם את מתקפת הטרור עצמה וגם את השבי הבלתי חוקי של בני הערובה בעזה. מחשבותינו ותפילותינו נשואות עתה עבור כל אלו שאיבדו את חייהם, או נפצעו ועם משפחותיהם האבלות.


כמו כן אנו נושאים תפילה למענם של כל הקורבנות, במיוחד אזרחים בצד הפלסטיני, כולל ילדים ונשים.


ב17.10.23 ביחד עם הוד קדושתו האפיפיור פרנציסקוס ועם משתתפי הסינודוס ברומא אנו לא רק התפללנו אלא גם צמנו למען שלום בין ישראל לפלסטין.


באחדות עם עם ישראל, אנו מביעים תקווה למימוש מה שאמר הנביא ישעיהו לפני זמן כה רב.

ישעיהו פרק יא -

"ו וְגָר זְאֵב עִם-כֶּבֶשׂ, וְנָמֵר עִם-גְּדִי יִרְבָּץ; וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו, וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם. ז וּפָרָה וָדֹב תִּרְעֶינָה, יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן; וְאַרְיֵה, כַּבָּקָר יֹאכַל-תֶּבֶן."


כמו עם ישראל, אנו מאמינים בתוקף שחזון זה של שלום מתנה אלוהית המתעלה על החישובים והדמיון האנושיים שלנו, הוא יותר מסתם חלום. אנו משוכנעים כי, במילותיו של האפיפיור פרנציסקוס ב-8 באוקטובר השנה, "מלחמה היא כישלון; כל מלחמה היא כישלון".


הארכיבישוף סטניסלב גדצקי


 מטרופולין פוזנן


 יושב ראש ועידת האפיסקופלים הפולנית




 הקרדינל גז'גורז ריש


 מטרופולין של לודז'


  יושב ראש הועדה האפיסקופלית הפולנית לדיאלוג עם היהדות,

 רומא, 18 באוקטובר 2023


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel