יום שלישי הקרוב: יום צום עבור השלום


אגודת ההגמונים והנציגים הקתולים בארץ הקדוש הכריזה על יום צום ותפילות עבור השלום והפיוס. כל המאמינים מוזמנים לצום ביום שלישי (ה17 לאוקטובר). אנחנו מציגים את האיגרת מאת האגודה החתומה על ידי כבוד החשמן פיצבאלה בשם כל חבריה.


"שֶׁהֲרֵי אֱלֹהִים אֵינוֹ אֱלֹהֵי מְהוּמָה אֶלָּא אֱלֹהֵי הַשָּׁלוֹם." (קורינתים א' יד: 33)

אחים ואחיות יקרים,

שהאדון אכן ייתן לנו שלום!

כאב ותדהמה עזה עקב ההתרחשויות, שוב אנחנו מוצאים את עצמנו באמצע משבר פוליטי וצבאי. לפתע נזרקנו אל ים מלא באלימות חסרת כל תקדים, השנאה שאותה אנו חווים במשך זמן רב, והיא תלך ותתעצם ומערבולת האלימות תביא איתה עוד הרס. נראה שהכל מדבר על מוות.

למרות זאת, בשעה זו של צער ותדהמה, אנחנו מסרבים להישאר חסרי אונים. אנחנו לא מתירים למוות ולעוקצו "אַיֵּה עָקְצְךָ מָוֶת? אַיֵּה נִצְחוֹנְךָ מָוֶת?" (קורינתים א' טו:55), להיות המילה היחידה שתישמע.

זו הסיבה למה אנחנו מרגישים צורך להתפלל, להפנות את ליבנו אל אלוהים האב. רק בדרך זו אנחנו יכולים למשוך את הכוח והשלווה הנחוצים בכדי לעמוד בניסיון. דרך פניה בתפילה ועתירה אליו, להפציר ולזעוק אל ה׳ בזמן הייסורים האלו.

בשם כל ההגמונים והנציגים הקתולים של ארץ הקודש, אני שולח הזמנה אל כל הכנסייות והקהילות הדתיות לקיים יום צום ותפילות עבור השלום והתפייסות.

אנחנו מבקשים שביום שלישי ה17.10, כולם יקיימו יום צום, התנזרות ותפילה. הבה ונקבע זמני תפילה יחד עם השתחוויה, ויחד עם תפילת המחרוזת אל מרים הבתולה המבורכת. מתוקף הנסיבות יתכן ולא תהיה אפשרות לקיים התכנסות רחבה ברחבי המחוז (פטריארכיה), עדיין ישנה אפשרות לקיים רגעי תפילה בכנסיות, בקהילות דתיות ובמשפחות.


בדרך זו כולנו מגיעים יחד למרות הכל, מאוחדים בתפילה ומניחים לפני אלוהים האב את הצימאון שלנו לשלום, צדק ופיוס.


בתפילה עמוקה עבור כולם,

החשמן פיירבטיסטה פיצבאלה

הפטריארכיה הלטינית של ירושלים

נשיא אגודת המסדרים הקתולים בארץ הקודש.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel