פיצבאלה: הגלימה האדומה היא הזמנה לשלום בארץ הקודש


חדשות לא צפויות אבל גם תמריץ לדיאלוג ולמפגש. כך הגיב הפטריארך הלטיני של ירושלים על הודעתו של האפיפיור פרנציסקוס, בתום תפילת המלאך, על מינויו לקרדינל.


בסגנון המאפיין את האפיפיור פרנציסקוס, הקרדינלים העתידיים הופתעו מהרשימה שהוקראה בתום תפילת המלאך. 21 קרדינלים חדשים, 18 אלקטורים (בעלי זכות בחירה) ושלושה מעל גיל שמונים, קיבלו את הבשורה שנקראו לשירות תובעני בכנסייה. הקונסיסטוריום (מועצת הקרדינלים) הרגיל למינוי קרדינלים חדשים יתקיים ב-30 בספטמבר, על מנת לבטא את האוניברסליות של הכנסייה, כך הסביר פרנציסקוס.


כנסיית האם ירושלים

גם מונסיניור פיירבטיסטה פיצבאלה הופתע. מה- 24 באוקטובר 2020, פיצבאלה הוא הפטריארך הלטיני של ירושלים. בשיחה עם הוותיקן ניוז הוא מדבר על ״הפתעה גדולה״, אך רואה במחווה של האפיפיור ״סימן לתשומת לב מכנסיית רומא לכנסיית האם, כנסיית ירושלים״. פיצבאלה מדגיש שקריאתה הספציפית של כנסייה זו הוא ״לאוניברסליות, לדיאלוג, למפגש״, אך גם ״שליחות לקרוא לכל הנוצרים והלא-נוצרים מעל הכל לפיוס״. הגלימה האדומה (גלימת הקרדינלים) היא לפיכך, עבור פיצבאלה, ״הזמנה להמשיך בדרך זו״.


דבריו של הפטריארך נשמעים לאחר ימים של מתיחות קשה עקב האלימות שפרצה בג'נין בעקבות מבצע צבאי ישראלי. כשלושת אלפים פלסטינים נמלטו ממחנה הפליטים הנמצא בצפון הגדה המערבית, כתוצאה מהאירועים, שגם גבו קורבנות רבים. מתיחות זו הוזכרה היום גם ע״י האפיפיור בדברים שנשא לאחר תפילת המלאך, בעת שקרא לחידוש הדיאלוג ולפתיחת ערוצים לפיוס ולשלום.


פרנציסקני בארץ הקודש

מונסיניור פיירבטיסטה פיצבאלה, בן 58, נולד בקוֹלוֹנְיוֹ אָל סֶרְיוֹ, שבמחוז בֶּרְגָמוֹ, ב-21 באפריל 1965. בגיל 24, נשא את נדריו הנצחיים בעיר בולוניה, בכנסיית סנט אנטוניו. שנה לאחר מכן, הוא הוסמך ככוהן דת. בנוסף לשפה האיטלקית, הוא מדבר גם עברית ואנגלית. בשנת 1995 פיקח על פרסום סדר סעודת האדון, בנוסח הרומי, בשפה בעברית ותירגם טקסטים ליטורגיים שונים לעברית עבור הקהילות הקתוליות בישראל. ב-2 ביולי 1999 מונה כשומר (קוסטוס) המקומות הקדושים בארץ הקודש. לאחר ביצוע תפקידים שונים, מינה אותו האפיפיור פרנציסקוס לפטריארך הלטיני של ירושלים, ב-24 באוקטובר 2020.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel