פרנציסקוס מתפלל למען לוב ומרוקו לאחר האסונות שפקדו אותן


בסיום קבלת הקהל השבועית הפנה האפיפיור את מחשבותיו לקורבנות השיטפונות האדירים ורעידות האדמה בשתי המדינות הצפון אפריקאיות. תפילה גם לשלום בעולם ובפרט ל-״אוקראינה השוהדת״

תפילותיו של פרנציסקוס, לאחר קבלת הקהל השבועית, התמקדו בקורבנות האסונות הגדולים שפקדו את צפון אפריקה בימים האחרונים. בפרט, מחשבותיו נדדו לעבר ״תושבי לוב שנפגעו קשה מגשמים עזים שגרמו להצפות וכתוצאה מכך למקרי מוות ולפצועים רבים, כמו גם לנזק רב״. האפיפיור קרא להתאחד בתפילה עבור אלה שאיבדו את חייהם, עבור משפחותיהם ועבור העקורים. ״אל-נא תחסר לנו - הוא הוסיף - סולידריות כלפי האחים והאחיות האלה שנפגעו כל כך באסון הזה״.


תפילה למען העם המרוקאי שנפגע ברעידת האדמה

מחשבותיו של האפיפיור נדדו גם ״לעם המרוקאי האציל״, שנפגע ברעידת האדמה ב-8 בספטמבר. ״אנחנו מתפללים עבור מרוקו, אנחנו מתפללים עבור התושבים. שהאדון ייתן להם את הכוח להתחדש, להתאושש אחרי ה-״מלכודת״ הנוראה שהתרחשה עליהם״, כך אמר פרנציסקוס.


מחשבתו וליבו של האפיפיור תמיד עם אוקראינה השוהדת

בהביטו על העולם כולו, ביקש מאתנו גם להמשיך להתפלל למען השלום בעולם, ו-״במיוחד באוקראינה השוהדת, שסבלותיה נוכחים תמיד במחשבתנו ובלבבנו״. ״הבה לא נישאר צופים״, חזר ואמר בפני המאמינים דוברי הגרמנית, ״אלא נתחייב באופן אקטיבי לעולם צודק ושליו יותר, כל אחד לפי האפשרויות והיכולות שלו״.


ברכה על שרידים של משפחת אולמה המבורכת

לבסוף, הודה האפיפיור, בברכו את המאמינים הפולנים, למשלחת בראשות הארכיבישוף של פשמישל, אדם סל, שהביא את שרידי המבורכים החדשים: יוסף ו-ויקטוריה אולמה ושבעת ילדיהם לרומא. ״מי ייתן והמשפחה המבורכת הזו״, אמר האפיפיור, ״תהווה עבורכם ועבור משפחות פולניות דוגמה לדבקות לליבו הקדוש של ישוע, שאת האיקונה שלו אברך היום, ואיתה תעלו לרגל אל הארכיהגמון שלכם״.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel