האפיפיור: משפחת אולמה המבורכת היא דוגמה לדאגה נוצרית לזולת


האפיפיור פרנציסקוס נזכר בהכרה של 9 חברי משפחת אולמה כמבורכים ומשבח את גבורתם על שמסרו את חייהם להצלת חיי יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.


Vatican News:

תשעת בני משפחת אולמה הוכרזו כמבורכים ביום ראשון, בעיר הולדתם מרקובה, שבפולין, שם נרצחו על ידי חיילים נאצים בשל הסתרת יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.


האפיפיור פרנציסקוס ציין שמעשי המשפחה מהווים דוגמה לחיים נוצריים שעל כולם ללכת בעקבותיה. את הדברים נשא לאחר תפילת המלאך ביום ראשון.


בדבריו, כינה פרנציסקוס את משפחת אולמה ״דוגמה לחיקוי במאמצינו לעשות את הטוב ולשרת את הנזקקים״.


״בתגובה לשנאה ולאלימות שאפיינו את אותם זמנים, הם אימצו אהבה שנובעת מהבשורה״, אמר.


האפיפיור הוסיף כי המשפחה הפולנית ״מייצגת קרן אור בחשכת מלחמת העולם השנייה״ והזמין את כולם למחוא כפיים סוערות למבורכים החדשים.


האפיפיור פרנציסקוס המשיך ודחק בנוצרים ללכת בדרכם על ידי ״התנגדות לעוצמת כלי הנשק באהבה, וכנגד רטוריקה אלימה בתפילה עיקשת״.


״להתפלל במיוחד עבור המדינות הרבות שסובלות ממלחמה״, אמר. ״באופן מיוחד, הבה נגביר את תפילותינו עבור אוקראינה השוהדת... שסובלת מאוד״.


מיסת ההכרזה כמבורכים

הקרדינל מרצ'לו סמררו, העומד בראש הדיקסטריום לקדושים, ניהל את סעודת האדון של ההכרזה ב-מרקובה. המיסה נערכה על ידי 7 קרדינלים ו-1,000 כוהני דת, ובנוכחות של למעלה מ-32,000 מאמינים.


בני המשפחה המבורכים הם יוזף וויקטוריה אולמה, וילדיהם סטניסלבה, ברברה, ולדיסלב, פרנציסק, אנטוני, מריה ותינוק חסר שם נוסף שנולד בעת שנרצחה ויקטוריה.


בדרשתו במיסת ההכרזה, אמר הקרדינל סמררו כי בית משפחתה של אולמה הפך ל-״פונדק שבו התקבלו בברכה הבזויים, המנודים והנוטים למות ושם דאגו להם״.


לדבריו, יוזף וויקטוריה חיו ״קדושה שהייתה לא רק של זוג אלא הייתה מוטבעת במלואה בכל משפחתם״.


תינוק מבורך אלמוני

הקרדינל סמררו גם ציין את העדות הנוצרית של התינוק האלמוני החדש.


״מבלי שאמר מעולם מילה״, אמר, ״היום המבורך הקטן זועק לעולם המודרני לקבל בברכה, לאהוב ולהגן על החיים, במיוחד אלה של חסרי ההגנה ואלה שבשוליים, מרגע ההתעברות ועד למוות הטבעי״.


לדבריו, ״קולו התמים של הילד מבקש לזעזע את מצפונה של חברה שבה הפלות, המתת חסד ובוז לחיים הנראים כנטל ולא כמתנה״.


״משפחת אולמה״, אמר הקרדינל, ״מעודדת אותנו להגיב לאותה תרבות של השלכה, אותה מגנה האפיפיור פרנציסקוס״.



ראה גם: כתבה בעיתון הישראלי:



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel