פורים וטרנספיגורציה (יפע)


הרהור פרי עטו של האב מיכאל רמו.

transfiguration

ביום א השני של צום הארבעים, יצא לנו לשמוע את סיפור ישוע הלובש הדר על ההר הגבוה באותו הזמן שמסביבנו – ואף בקרבנו, בקהילה – חג הפורים נחוג ורבים התחפשו ולבשו מסכות.

אנחנו מעירים לעיתים קרובות שישוע, בעלייתו על ההר הגבוה, נראה לתלמידיו לבוש באור. אולם, למעשה האור הזה לא היה כלבוש אשר מסתיר את אישיותו האמיתית. להפך, האור נתן ביטוי להתגלות קיומו העמוק ביותר. ברם, גופו בשר ודם אף הוא לא היה כתחפושת. משמעו של רז "הדבר אשר נעשה בשר" הוא שהטבע האנושי, בהיותו אנושי, משתנה בשעה שהוא הופך להיות טבע בני האלוהים.

יוחנן המבשר אומר: "עַכְשָׁו יַלְדֵי אֱלֹהִים אֲנַחְנוּ, וְעוֹד לֹא נִגְלָה מַה נִּהְיֶה. יוֹדְעִים אָנוּ שֶׁבְּהִגָּלוֹתוֹ נִהְיֶה כָּמוֹהוּ, כִּי נִרְאֵהוּ כְּמוֹ שֶׁהוּא" (איגרת יוחנן הראשונה ג:2). ביום ההוא, לא יהיה לנו צורך בתחפושות על מנת להסתיר מי אנחנו בפועל או לתת ביטוי למה שאנו שואפים להיות ללא הצלחה. קיומנו האמיתי, כבני האלוהים, יתגלה: "אֲנַחְנוּ כֻּלָּנוּ בְּפָנִים מְגֻלִּים רוֹאִים בְּמַרְאָה אֶת כְּבוֹד יהוה וְנֶהְפָּכִים לְאוֹתוֹ צֶלֶם, מִכָּבוֹד אֶל כָּבוֹד, כְּמוֹ מִיַּד יהוה - הָרוּחַ" (האיגרת השנייה אל הקורינתים ג:18).

לעזור לנו צור קשר ותיקן ניוז בעברית להקשיב לסעודת האדון לשמור על בטחון הילדים


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel