קהילת המשפחה הקדושה הפיליפינית בבית לחם

האב בני, הממונה על הקהילה הפיליפינית בנצרת על שם המשפחה הקדושה מדווח על הטיול של חברי הקהילה לבית לחם בשבת וביום א, ה-9 וה-10 בדצמבר 2017.

hffc advent2

ימים ספורים לפני ההתבודדות והעלייה לרגל שתכננו בבית לחם, נשיא ארה"ב טראמפ הכריז על הכרתו בירושלים כבירת ישראל. כתוצאה מכך, השגרירות הפיליפינית בתל-אביב פרסמה אזהרת מסע מידית לכל האזרחים הפיליפינים בישראל ובה הנחתה להימנע מביקור במקומות מסוימים, ביניהם ירושלים – בייחוד העיר העתיקה – ובית לחם, למשך מספר ימים. מתאמת קהילת המשפחה הקדושה, הגב' ג'נבייב זוהייר ואני בחנו את מידת הבטיחות של הפעילות, שתוכננה להתקיים בין ה-9 ל-10 בדצמבר 2017. לאחר קבלת ערבונות מאנשים אמינים בבית ההארחה "קזה נובה" ומהמנזר שבבית לחם, הודענו לכל 36 המשתתפים שמדובר באירוע בטוח. ארבעה בלבד ביטלו את השתתפותם.

לכן, במהלך אחר הצהריים המאוחרים של ה-9 בדצמבר, מיהרנו לכיוון בית לחם. עם הגעתנו, לקראת השעה 7 בערב, התמקמנו בחדרינו ואכלנו ארוחת ערב. בשעה 9.15, ערכתי סדנה בת 45 דקות אודות האתגרים שבתקופת הציפייה והזמנתי את הקבוצה להרהר במספר שאלות שהועלו במהלך השיחה. לסיום, שרנו באופן ספונטני מספר שירי חג מולד. מטעמי בטיחות, איש לא הלך לכיכר האבוס במהלך אותו הלילה.

לפנות בוקר, בשעה 4.55, ב-10 דצמבר, ערכנו מיסה במערת המולד. מספר צליינים שהקדימו לבוא הצטרפו לקבוצה במהלך המיסה. לאחר מכן, ניתן זמן חופשי בדממה עד השעה 7, בה אכלנו את ארוחת הבוקר. חלק נשארו בכנסיית קתרינה הקדושה ובמערה ואחרים חזרו לחדריהם.

hffc advent1

לאחר ארוחת הבוקר, הלכנו למערת החלב אך היא הייתה סגורה. ברם, שניים מאתנו נאלצו לחזור לגליל מכיוון שקשיש שאחד מהם סעד נפטר עם שחר והקבורה תוכננה לשעות אחר הצהריים. כך, לאחר זמן-מה שכילינו בציפיית שווא, שבנו ל"קזה נובה" ונסענו באוטובוס לשדה הרועים בבית סאחור. שם הגינו במקרא מהבשורה על-פי לוקס שמדבר על הכרזת הבשורה לרועים ועל הביקור שלהם את המשיח העולל. לאחר שהסתובבנו במקום זמן מסוים, שבנו ל"קזה נובה". מכיוון שנותר זמן עד ארוחת הצהריים, חלק מהמשתתפים הלכו למערת החלב שכבר נפתחה. באותה העת התקיימה הפגנה בכיכר האבוס. יש לציין שהיה זה יום זכויות האדם הבינלאומי.

מיד לאחר ארוחת הצהריים, הקבוצה מהגליל מיהרה לעבודתם באוטובוס התיירים. חלק שבו מוקדם יותר לתל-אביב ולחיפה מכיוון שהיו להם כמה סידורים לעשות בירושלים לפני החזרה הביתה.

אנחנו מקפידים לארגן את ההתבודדות והעלייה לרגל לפני חג המולד כדי לזכות ביותר שקט ולהימנע מגל האנשים העולים לעיר לקראת חג המולד עצמו. כולי תקווה שכולם מוכנים לציין את חג המולד בצורה משמעותית יותר.

באמצעות האתר הזה, אנחנו רוצים למסור לקהילות הדוברות עברית ולקהילות המהגרים האחרות שנמצאות תחת הנהגתו של האב רפיק נהרה, סגן הפטריארך שלנו, תקופת ציפייה וחג מולד שמחים ביותר!