טיול לטבחה בראש השנה

רוני מקהילת בית הנציגות בירושלים, כתב דיווח על טיול לכינרת בימי ראש השנה, מה-20 בספטמבר ועד ה-23 בספטמבר 2017.

ronny tabgha

ביום ד האחרון, ה-20 בספטמבר, יצאו כמה משפחות מקהילת יפו ,יחד עם צעירים מקבוצת הנוער , לטיול בכנרת בהדרכתו של האב אפולינרי, ושהינו במנזר טבחה שנמצא בצפון מערב של הכנרת.

את הטיול בילינו באזור המנזר. לננו באוהלים בטבע ונהנינו מספסלי הישיבה בשעת האוכל, תודות לאירוחם של נזירי המנזר הפרנציסקאני בטבחה.

הטיול היה מהנה: בנוסף לכיף של האוכל הרב ולגישה החופשית למים ,לא שכחנו להכניס את המוטיב הספורטיבי של הליכה ברגל בנוף המדהים של הכנרת ובשבילים של עולי הרגל בכנרת.

ביום ה ,היום הראשון של הטיול ,המשפחות מקהילת יפו יחד עם קבוצת הצעירים צעדו יחדיו את צעדת עולי הרגל שהתחילה בכפר הזיתים ועצרנו בישוב מגדל הדרוזי, הליכה של כ12 קילומטר. מטרת המסע הייתה רוחנית ,ולכן הקדשנו בעצירות זמן לקריאה מהברית החדשה . בערב יום זה,הקדשנו זמן לפני ארוחת הערב לניתוח פרקים מספרי הבשורה ולהבנה מעמיקה תוך כדי הדגשה רוחנית, בהנחייתו של האב אפולינרי.

למחרת, ביום ו, השכם בבוקר, יצאו הקבוצות להמשך הצעדה אשר גם הוא חלק מצעדת עולי הרגל: הלכנו ממגדל עד טבחה ,כ-7 קילומטר. את הטיול צעדנו בעודנו מתפללים את תפילת המחרוזת למרים ,אם ישוע. בערב יום זה, המשכנו בתפילת המחרוזת, כל אחד אמר את הכוונה שלו ,והתפללנו כדי לזכות בישועה.

בשבת, השכם בבוקר ,סיימנו את הצעדה בהליכה מטבחה לכפר נחום ,שם ביקרנו את מנזר הפרניסיקנים. אחרי הצהריים, כשחזרנו לטבחה, האב אפולינרי ערך מיסה עבור המשפחות ועבור הצעירים מקבוצת הנוער בנוף המדהים שם. כך נגמר הטיול ,עם שלל הנופים המדהימים שעברנו בהם, הכיף להיות על שפת הכנרת , ההנאה מהטבע היפה, האווירה הטובה והמסודרת, וגם האווירה הרוחנית בהדרכתו של האב אפולינרי.