חברי התייעצות הלסינקי אודות ההמשכיות היהודית בגוף המשיח קיימו את הכנס השישי של ההתייעצות בקרקוב מה-223 ועד ה-27 ביוני 2017. המשתתפים פרסמו את ההצהרה הבאה:

חסידי ישוע ופצעי הזיכרון:
מקור רפואה או טראומה נוספת?

התכנסנו בקרקוב שבפולין, מוקפים עדויות העבר, חלקן יפות וחלקן טראגיות. נזכרנו גם בקבלת פני היהודים על ידי המלך קזימיר, הישגיה העשירים של התרבות היהודית והתקשרותה עם החברה הפולנית במהלך מאות שנים, ובין היתר גם בנוכחותם של יהודים בקרב הכנסייה.

דווקא בהקשר האמביוולנטי הזה, הקשר של ברכה ופציעה, רצינו להרהר על מקומנו כמאמינים יהודים בישוע בקרב הגוף החי של המשיח. כיהודים, אנו זוכרים, יחד עם שאר בני עמנו, את הפצעים העמוקים שנגרמו על ידי נוצרים, לפעמים בהסכמת רשויות הכנסייה. אנו אף זוכרים כי נוצרים רבים היו טרף לרדיפות לאורך הדורות, רדיפות שהגיעו לשיאן במאה האחרונה. אנחנו זוכרים כמוכן שאנחנו היהודים מסוגלים להיות אלה המשתמשים באלימות וגורמים לסבל. לבסוף, אנו זוכרים שאנחנו חלק מגוף המשיח, המשיח שהוא מקור הפיוס ומיישמו. זהו הפרדוקס של אמונתנו ורזו: ריפוי וסליחה נובעים מפצעיו של המשיח על הצלב.

הזכירה הובילה אותנו אל לב הפצע, ההפרדה בין הכנסייה לרוב בני העם היהודי. הפרדה זו מונעת את המימוש המלא של גוף המשיח. כתלמידים יהודים של ישוע, הפרדה זו משפיעה עלינו עמוקות. אנו מודעים לכך שהזהות הכפולה שלנו היוותה לעתים מכשול בדרך לפיוס ולאחדות. הקנאות המוטעית של חלק מחסידי ישוע היהודים בעבר גרמה עוד יותר לדחייה הדדית, בין בני הכנסייה לבין בני העם היהודי. אולם אנו עדים גם לדמויות גדולות בקרב חסידי ישוע היהודים אשר נלחמו באנטי-יהדות, באנטישמיות ובמורשת שלהן, ופעלו ללא לאות למען הפיוס. הם הבינו כיצד ריפוי פצעי הזיכרון דורש שהכנסייה תאשר את בחירתו המתמשכת של העם היהודי ואת עושר מסורתו. הם אף האמינו שעל הכנסייה לקבל הבעה לזהות היהודית בחייה ולברך על קיומה.

בהשראת העדים הגדולים הללו, אנו משוכנעים שהביטוי היהודי הקהילתי חיוני לשלמות גוף המשיח כולו. קבלת הנוכחות היהודית הזאת בקרב הגוף היא כשלעצמה ממד אחד של החזרה בתשובה והסרת האנטי-יהדות והאנטישמיות מהגוף, החלטה נחוצה על מנת לעקור את מורשתן ההרסנית. קבלה זו תתרום גם לחשוף את טבעו האותנטי של גוף המשיח, המושרש בבחירתו של עם ישראל ובזהותו היהודית של המשיח. אנו, חסידי ישוע היהודים, מבקשים להיות כלים לכוח הרפואה של המשיח נוכח פצעי הזיכרון ולפיוס בקרב גופו המפוצל.

החתומים: אנטון לוי, בוריס בלטר, דוד נויהאוז, אפרים רדנר, אטיין ווטו, ליזה לודן, מרק קינזר, ריצ'רד הרבי, סבטלנה פניץ', ולדימיר פיקמן

ה-28 ביוני 2017, קרקוב