הקדוש קיפריאנוס חיבר את הטקסט היפה המהווה את קריאת היום בתפילת השעות, ביום ב, ה-19 ביוני 2017. אני מפרסמים כאן את המקרא.

תפילתנו היא קהילתית

מעל לכל, מי שמטיף לשלום ולאחדות לא רצה שנתפלל לבדנו, בפרטיות ולמען עצמנו בלבד. אנחנו לא אומרים "אבי שבשמים", ואף לא "תן לי היום את לחם חוקי". זה לא למען עצמו שכל אדם מבקש את הסליחה, ולא למען עצמו שהוא מבקש שלא יובא לידי ניסיון ולהיחלץ מהרע. במקום זאת, אנו מתפללים בציבור כקהילה, ולא לאדם אחד אלא לכלל. הרי עמו של האלוהים הוא אחד.

כלומר האלוהים הוא מורה ההרמוניה, השלום והאחדות, ורצונו הוא שכל אחד מאתנו יתפלל עבור הכלל, כפי שהוא נשא את כולם לבדו בקרבו. שלושת הנערים שנכלאו בכבשן האש שמרו על עיקרון התפילה הזה. מאוחדים ברוח הם השמיעו יחד את אותה התפילה. עדות כתבי הקודש מתארת את המקרה הזה עבורנו, כדי שנוכל לחקות אותם בתפילתנו. באותה השעה, שלושתם החלו לשיר יחד וברכו את האלוהים. אף על פי שמשיח עדיין לא לימד אותם להתפלל, עם זאת, הם דיברו בקול אחד.

מסיבה זו, התפילה שלהם הייתה משכנעת ויעילה. כי תפילתם הפשוטה והרוחנית לשלום ראויה לנוכחות האדון. כמוכן, לאחר עלייתו של האדון, אנו מוצאים את השליחים ואת התלמידים מתפללים יחד בדרך זו. הכתוב מספר: כָּל אֵלֶּה הִתְמִידוּ בְּלֵב אֶחָד בִּתְפִלָּה, הֵם וְהַנָּשִׁים וּמִרְיָם אֵם יֵשׁוּעַ וְאֶחָיו. כולם הצטרפו לתפילה המתמשכת. דחיפותה של תפילתם ואחדותה מכירות כי האלוהים, אשר מכונן את קשר אחדותם של אלה השוכנים בביתו, יכניס אל ביתו הנשגב אך ורק את אלה המתפללים באחדות.

ידידיי היקרים, תפילת האדון מכילה רזים רבים וגדולים הקשורים לאמונתנו. במילים המועטות האלה יש עוצמה רוחנית גדולה, כי סיכום זה של תורת האלוהים מכיל את כל תפילותינו ועתירותינו. לכן, האדון מצווה עלינו: לָכֵן כָּךְ הִתְפַּלְּלוּ אַתֶּם: אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם.

אנחנו אנשים חדשים; נולדנו מחדש והושבנו לאלוהים באמצעות חסדו. כבר בעת הזאת התחלנו להיות בניו ולכן ניתן לומר "אבא". יוחנן המבשר מזכיר לנו: הוּא בָּא אֶל שֶׁלּוֹ וְאֵלֶּה אֲשֶׁר לוֹ לֹא קִבְּלוּ אוֹתוֹ. אֲבָל לְאֵלֶּה אֲשֶׁר קִבְּלוּ אוֹתוֹ, הַמַּאֲמִינִים בִּשְׁמוֹ, נָתַן תֹּקֶף לִהְיוֹת בָּנִים לֵאלֹהִים. עליכם להכריז על אמונתכם שאתם בני האלוהים באמצעות ההודיה. קראו לאלוהים, הוא אביכם שבשמים.