" מי ייתן והחושך לעולם לא יחדור ללבנו " הדרשה של האב פיוטר זלסקו


ביום ראשון ה22.10 האב פיוטר, הממונה על נציגות יעקב הצדיק מטעם הפטריארך ביקר בקהילת ירושלים. במהלך סעודת האדון נשא אל המאמינים שנכחו בכנסיית שמעון וחנה הקודשים את הדרשה הבאה.

אחים ואחיות במשיח, התאספנו כאן היום בזמן מאתגר, לפני כשבועיים, עולמנו רעד מפני האלימות הגבוהה שהכתה את מדינתנו ביום שבת השחור. אנחנו עדיין המומים ונותרים ללא מילים מאירועי אותו יום, חלק מאתינו פוחדים ומביעים חשש לעתידם. לאלה המרגישים חסרי תקווה אני אציע את המילים של המקרא הראשון: יעקב, ישראל בחירי (ישעיהו מ"ה, ד'). אנחנו מוחזקים בידיו העדינות והאוהבות של ה' אשר משגיח עלינו. אהבתו היא מקור תקוותנו, אנחנו אבלים יחד עם אלו שאיבדו את יקיריהם בטרגדיה ההרסנית הזאת. למרות האסון עלינו לחפש נחמה בין כתבי הקודש אשר מרגיעים אותנו שה' לא נוטש אותנו. זה טבעי עבורנו לרעוד מפחד, במיוחד שאנחנו חושבים על הצעירים שלנו שמשרתים בצבא. אנחנו מכירים את רובם עוד כשהיו ילדים שהשתתפו במחנות (קייטנות), משיעורי הקטכיזם, ומקבוצת הנוער פרח המדבר. הבה ונתפלל עבורם ונציע את תמיכתנו. שה' ישגיח עליהם ויגן עליהם מכל פגע.

היום במקרא השני שמענו את ברכתם של שאול, סילונוס וטימותיאוס, בתחילת האיגרת אל התסלוניקים: חסד ושלום לכם (א' תסלוניקים א',א'). יש לציין שבמרבית האיגרות אל הקהילות הנוצריות בברית החדשה מתחילות בהבעת משאלה עבור השלום, וגם אנחנו זקוקים לשלום.

בשנת 1963, האפיפיור יוחנן פאולוס ה-23 הכריז על אנציקליקה Pacem In Terris , האפיפיור שנפטר חודשיים לאחר מכן, הדגיש שהשלום הוא יותר מהעדר מלחמה. שלום אמיתי יכול להיות מושג רק באמצעות חברה שמושתת על אמת, צדק, נדבה וחופש. האמת יוצרת את סלע השלום כשבודדים מכירים בזכיותיהם, יחד עם חובותיהם לאחרים. צדק בונה שלום כאשר כולם שומרים בשקדנות על זכויותיו של האחר. האהבה מתחילה כשאנחנו מתייחסים לצרכיו של האחר כאילו היו שלנו וחולקים ברצון מה שיש לנו. לבסוף, חירות מקיימת שלום כאשר אנשים מקבלים החלטות שוחרות שלום, מבוססות על הגיון ובאומץ לקחת אחריות על מעשיהם.

כאשר ישוע עמד בפני שאלה קשה, כפי שאנחנו קוראים בבשורה של היום הוא משיב: תנו לקיסר את אשר לקיסר, ולאלוהים את אשר לאלוהים (מתי כ"ב, כ"א), מוטלת עלינו החובה להתמיד בתפילה ולהביע תמיכה במדינתנו וחיילנו. אך, אל לנו לשכוח לתת לאלוהים את אשר לו. האפיפיור יוחנן ה23 באנציקליקה מתחיל במילים: "שלום בעולם, שלום עלי אדמות – אשר האדם השתוקק אליו וחיפש אותו לאורך הדורות – לעולם לא יוכל להתבסס ולהיות מוענק אלא באמצעות שמירה נחושה על הסדר האלוהי."

הסדר האלוהי הוא באחריותנו. אנחנו חייבים לחפש ולפעול לקראתו – הציווי ואהבת לרעך כמוך. בשביעי לאוקטובר כוחות האופל ביקשו להפיץ ערפל. אנחנו חייבים להפוך לילדי האור, בדיוק כפי שה' התכוון מההתחלה לפי הסדר האלוהי שלו. מי ייתן והאפלה לעולם לא תחדור לליבנו. לא יהיה מקום לשנאה וצימאון אחר נקמה בליבנו, אחרת האפלה תכריע את ניצחונה. אנחנו יודעים שהאור מאיר בחושך. נתפלל עבור אלו שיכולים להחזיר את השבויים חזרה לביתם ולהחזיר את ילדינו המשרתים בצבא אל חוף מבטחים. שרוח בינה תשרה על אלו שמקבלים החלטות שיכולות למנוע הרג של חפים מפשע.

הדימוי שלנו לזמן הצפייה של היום זה אברהם, איש שלא פחד ללכת לאן שה' הנחה אותו. וגם אנחנו צריכים את האומץ כדי לצאת למסע אל עבר המציאות שה' רואה לנגד עינינו, לבנות עתיד טוב יותר עבור הדורות הבאים בישראל ובעזה, פלסטין וברחבי תבל.  

Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel