שובם של שומרי חומת ירושלים


באוויר הפתוח על טיילת חומת ירושלים גבוה מעל העיר, חנכה החברה לפיתוח ירושלים ב-19.10 את מיצב "שומרי החומות חוזרים" המפיח חיים בשומרי העיר, מכל הדתות שהגיעו ממדינות שונות לאורך הדורות. הפרויקט יכלול כ-20 פסלים בגודל טבעי לאורך החומה המסמלים תקופות שונות.


HERE הסרטון של Christian Media Center.

בכניסה לטיילת יכול המבקר להוריד אפליקציה ולסרוק את הקוד ליד כל דמות , ואז היא מופיעה על מסך הטלפון הנייד של המבקר ומספרת לו על התקופה בה היא חיה.

פסל חייל בריטי: "...צבאו של הוד מלכותו מלך אנגליה, ולאחר ארבע מאות שנות שלטון טורקי בארץ ישראל, חזרו הבריטים לארץ הקודש...

וזהו קטע מתוך סיפורו של שומר צלבני .

פסל האביר הצלבני: .... אביר המקדש (טמפלרי), מגן עולי הרגל למקומות הקדושים, מגן בחיי על זכותו של כל אחד להתפלל...

הדמויות, מבוססות על מחקר מעמיק, והן בגודל אמיתי ובלבוש תקופתי המשקף את המציאות בה חיו .

בני סאסי: מנכ"ל החברה לפיתוח מזרח ירושלים

הפרויקט זה הוא ייחודי וראשון מסוגו בארץ, וכרגע סיימנו את החלק הראשון של הפרוייקט ,הכולל את המקטע משער יפו ועד לאזור שער ציון. באשר למקטע השני עליו אנו עובדים כעת , הוא משתרע משער יפו עד שער שכם, ואמור להסתיים בין פברואר למרץ 2023.

החומה הראשונה מסביב לירושלים נבנתה בימי הכנענים לפני כ-4,000 שנה. באשר לחומה הנוכחית, היא נבנתה ע"י הסולטאן העות'מאני סולימאן המפואר לפני כ-500 שנה. על החומה נמצא שביל השומרים התורכים העות'מאנים, אשר נחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בשנת 1989 נפרץ מעבר רחב בחומה סמוך לשער יפו לרגל ביקורו של הקיסר הגרמני וילהלם השני בירושלים, כדי שלא יירד ממרכבתו בכניסתו לעיר. הביקור בחומה מספק חוויה נדירה וייחודית בה נחשפים נופי העיר העתיקה והחדשה.

נתקלנו בתייר על טיילת שדקלם פסוקים מהתנ"ך על אהבת ה' לירושלים. באשר לדעתו על הפסלים הוא אומר.

אנתוני, תייר מהולנד: "זה יפה, אני מסתכל על העם הטורקי, וזה מרגש, כי כתוב בתנ"ך שזרים יבנו את חומותיך והם האיש הזה, הטורקים הם שעשו את זאת".

התיירות בירושלים התאוששה לאחר תקופת הקורונה

בורגר גורה, מנהלת יחסי ציבור בחברה לפיתוח מזרח ירושלים: השנה הזאת ביקרו בירושלים יותר משני מיליון ואף קרוב לשלושה מיליון תיירים במהלך חגי היהודים, בין תחילת ספטמבר עד היום, פי אלף ממספרם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שבה הגיע מספרם לכ-300 אלף. מנתוני השנה עולה כי כעשרים וחמישה אחוז מהמבקרים והתיירים הגיעו מחוץ למדינה, תיירות נכנסת . אני חושבת שזו בשורה תיירותית שיוצאת עכשיו מירושלים לכל העולם: יש חיים אחרי הקורונה, ויש תיירות אחרי הקורונה, ואנחנו רואים את זה קורה!

בני סאסי, מנכ"ל החברה לפיתוח מזרח ירושלים: העיר העתיקה שטומנת בחובה כל כך הרבה היסטוריה, אלפי שנים של היסטוריה , היסטוריה מוסלמית, היסטוריה נוצרית והיסטוריה יהודית, שטחה הוא כקמ"ר אחד בלבד. יש בה את הרובע המוסלמי, הרובע הנוצרי והרובע היהודי. החומה מקיפה את כולם, ובסופו של דבר יש דבר אחד שמחבר ביניהם, זה שכולם אוהבים את ירושלים, וזה, לדעתי, מה שהחומה מייצגת.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel